بررسی سئو سایت رقبا آسان
آنالیز و تحلیل سایت رقبا با 10 ابزار کاربردی و قدرتمند ژاکت آکادمی
معمولا افرادی مانند دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو از این ابزار استفاده میکنند زیرا اطلاعات مفیدی از ترافیک سایت، کلمات کلیدی برتر، و منابع ترافیک به شما خواهد داد. به طور معمول، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و مرغوب برای وبسایت شما میتواند به بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو و افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان کمک کند. برای مثال، اگر وبسایت شما در مورد فروش محصولات الکترونیکی باشد، کلمات کلیدی مرتبط ممکن است شامل “لپتاپها”، “تلفن همراه”، “تلویزیونهای هوش مصنوعی” و موارد مشابه باشند. چنانچه سایتهای هدف را به درستی شناسایی نکنید، یک لینکسازی به جز هدر رفتن هزینه حاصلی برای شما ندارد. اما با تحلیل بک لینک رقبا، میتوانید منابع آنها را شناسایی کنید و از آنها برای دریافت بک لینک برای سایت خود استفاده کنید.
منابع و کیفیت بکلینکها و نحوه استفاده از آنها را مورد ارزیابی قرار دهید. بنابراین، زمان مناسب برای انجام آنالیز رقبا وابسته به موقعیت و اهداف شماست. اهمیت مهم این است که این فرآیند به صورت دورهای و مداوم در استراتژی سئو و بازاریابی شما تعامل داشته باشد. پس زمانی که افراد بیشتری وارد سایت شما شوند، هم ترافیک سایتتان بهبود پیدا میکند و هم احتمال این که به مشتری تبدیل شوند، زیاد است. به همین دلیل تمام این موارد باعث میشوند که شما مشتریان زیادی به دست بیاورید تا بتوانید از این طریق، سود قابل توجهی دریافت کنید.
فراموش نکنید که تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی و کمرقیب یک نقطه پرش بسیار خوبی است که به شما کمک میکند تا با قدرت بیشتری به سراغ کلمات سختتر بروید. سئو یک رقابت برای بدست آوردن رتبه های برتر گوگل است بنابراین تحلیل رقبا اهمیت بالایی دارد. در سئو تحلیل رقبا برای شناسایی نقاط ضعف و قدرت رقیب و در نظر گرفتن استراتژی مناسب سئو است. در بخش پایانی مقاله به معرفی ابزار جت سئو و اکستنشن سئو که یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت رقبا است را معرفی می کنیم. در شبکههای اجتماعی میتوانید از موجهای رسانهای اطلاع پیدا کنید و از بازخورد آن، برای بالا بردن ترافیک و تعامل صفحه خود استفاده کنید.
اعضای تیم سوبلز با ترکیب تجربه و انگیزه بالا، به هر پروژه بهعنوان یک چالش جدید نگاه کرده و تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین نتایج بهکار میبندند. به عنوان مثال فرض کنید یک وب سایت رتبه خوبی در گوگل دارد؛ شما می خواهید از این سایت الگو گرفته و برای سئو خارجی سایت خود اقدام کنید. به کمک این سایت می تواند بک لینک های سایت مورد نظرتان را استخراج کرده و در صورت ارزشمند بودن، از آنها لینک بگیرید. در تست سئو سایت، شما باید بدانید در حال حاضر سئو داخلی و خارجی سایتتان در چه وضعیتی قرار دارد؛ چطور آنها را بهبود بخشید و در نهایت چه اقداماتی برای بهبود رتبه سایتتان نیاز است. این یکی از مزایای استفاده از ابزار های بررسی رقبا است در ادامه به بررسی بیشتر مزایای بررسی رقبا خواهیم پرداخت. ابزار Compete مارکت موس رقابت در کلمات را تجزیه و تحلیل میکند و به شما موضوعات مهم محتوایی را پیشنهاد میکند تا بتوانید بهتر از رقبا در نتایج قرار بگیرید.
مهم نیست که در کدام صنعت فعالیت می کنید، باید رقبای اصلی خود را پیگیری کنید. تعداد زیادی ابزار آنالیز رقبا در سئو وجود دارد که نه تنها عملکرد وب سایت، بلکه رقبا را نیز کنترل می کند. همواره یکی از مشکلاتی که طراحان سایت و شرکت ها با آن دست و پنجه نرم میکنند فروش و بازدید کم سایتشان است. یکی از دلایل اصلی دیده شدن سایتها و فروش بالای آن بهبود رتبه سایت در گوگل است که به این کار سئو گویند. و موفقیت هرکسی در کسب و کار اینترنتی، وابسته به دانش سئو و بهینه سازی وب سایت است.
چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید. شما میتوانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار دادهایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغاتتان شوید. همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضربالمثلها و بازی با کلمات بپردازید تا آنها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. به متا دیسکریپشن بهعنوان دعوتنامهای برای بازدید از سایت خود نگاه کنید. متن نوشته شده داخل دعوتنامهها عموما کوتاه بوده، شامل خلاصهای از آن چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد و لحنی تشویقکننده دارد تا شما را برای حضور در مهمانی مصمم کند.
تمامی کارهایی که متخصصان برای سئو سایت انجام می دهند برای رضایت گوگل و کاربران است. سرچ کنسول گوگل این امکان را می دهد که از کلیک ها، ایمپرشن، مشکلات فنی، لینک ها و ایندکس صفحات سایت اطلاع پیدا کنید. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی مهم سایت خود را پیدا کنید و برای آن ها برنامه ریزی کنید. سایت اچرفز علاوه بر اینکه لیست کاملی از بک لینک ها را به شما ارائه می کند، تعداد کاربرانی که از طریق جستجو مستقیم به سایت شما وارد شده اند را نیز نمایش می دهد. علاوه بر این در قسمت کلمات کلیدی سایت اچرفز نیز می توانید میزان نرخ کلیک کلمه کلیدی مورد نظرتان را مشاهده کنید. در نهایت، تحلیل رقبا یکی از ارکان اصلی بهبود سئو و افزایش موفقیت آنلاین است.
تحلیل این عوامل به شما ایدههای خوبی در مورد نقاط قوت و ضعف رقبا و چگونگی انجام بهینهسازی سایت خود برای رقابت با آنها ارائه میدهد. همچنین میتواند به شما کمک کند تا استراتژی مناسبی برای ارتقاء جایگاه خود در موتورهای جستجو طراحی کنید. برای این کار، محتوای سایتهای رقبا را بررسی کنید و تاًکید کنید که چه نوع مطالبی ارائه میدهند. بررسی کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای رقبا میتواند به شما کمک کند تا کلمات مهم در حوزه خودتان را تشخیص دهید و از آنها استفاده کنید. بعد از این که برای هر کلمه کلیدی رقیبان خود را شناسایی کردید، نوبت به ارزیابی سختی آنها میرسد. باید بررسی کنید، رقیبانی که در این کلمات کلیدی به رتبههای برتر رسیدهاند تا چه اندازه قوی هستند.
با استفاده از هوش اجتماعی، به راحتی می توانید به قدرتمندترین تأثیرگذارها و مطالب برای یک کارزار موفق توجه کنید. شما می توانید با مراجعه به صفحه خرید اکانت الکسا این ابزار را تهیه کنید. مهدیه اسماعیلی هستم، دانشجوی برتر دوره متخصص سئوی آمانج، علاقهمند به نوشتن و سئو و دنیایی که گوگل قرار است خلق کند. مزیت بسیار مهم دیگر ابزار سمراش این است که استفاده از آن بسیار راحت است. چون روی هر بخش از گزارش و روی هر عدد که نشانگر را نگه دارید یک تولتیپ (متن راهنما) باز میشود و خیلی دقیق و شفاف به شما میگوید که این بخش یا عدد چه اطلاعاتی را نشان میدهد.
البته با پیداکردن این صفحات حتی میتوانید از رقیبان خود هم پیشی بگیرید. برای مثال، اگر در محتواهای منتشرشده موضوع مهمی از قلم افتاده است، شما حتما آن را در محتوای خود پوشش دهید. همچنین، میتوانید با اضافهکردن عکسها، ویدیوها، سوالات متداول و غیره محتواهای خود را کاربرپسندتر و جذابتر از سایت رقیب کنید. برای مثال، رقابت برای بهدست آوردن رتبه در عبارت کلیدی «خرید هدفون» بسیار سخت است؛ اما عبارتی مثل «خرید هدفون بلوتوثی زیر یک میلیون تومان» قطعا سختی کمتری دارد. پس اگر در ابتدای راه هستید، عاقلانهتر است که به سراغ این دسته از عبارات بروید. به ویژه که 50 درصد عباراتی که مردم در این روزها سرچ میکنند، چهار کلمهای یا طولانیتر هستند.
ابزار Moz Pro با امکانات پیشرفته ای برای رتبه بندی کلمات کلیدی تحلیل بک لینک ها و ارزیابی صفحات کمک بزرگی به تحلیل رقبا می کند. MarketMuse ابزار بسیار جدیدی است که به کارشناسان سئو سایت در تمامی مراحل تولید محتوای سئوشده کمک میکند. این ابزار تمام محتواهای وبسایت را تحلیل میکند تا نقاط ضعف را پیدا کند و راههای بهبود هرکدام را پیشنهاد دهد. از این امکان حتی برای بررسی رقبای غیرمستقیم کسبوکار نیز میشود بهره برد. کارشناس میتواند به ابزار دامنه دو وبسایتی را که در زمینهی هدیه یا کادو فعالیت میکنند، بدهد.
بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسبوکارتان، ترکیبی از روشهای افزایش نرخ کلیک که نیازهایتان را برآورده میسازند، در بازاریابی پیادهسازی کنید. راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود. وب 24 یکی از شرکتهای با سابقه در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ است که خدمات مختلفی در زمینه بهینهسازی سایت و سئو ارائه میدهد. این مجموعه تجربه زیادی را در این حوزه داشته و در اجرای پروژههای سئو نقش داشته است.
تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. برای مقایسه دو سایت به کمک این ابزار بررسی سئو، کافیست آدرس سایت خود و سایت رقیب را وارد کرده و دکمه checkup را بزنید. الگوریتم های گوگل روز به روز درحال پیشرفت بوده و رقبای شما به خوبی می دانند که چطور در این میدان باقی بمانند. حال اگر شما همراه با تغییرات این الگوریتم ها و عملکرد رقبا پیش نروید، به زودی از نتایج حذف خواهید شد. مطمئن باشید اگر برای بهبود وضعیت سئو سایتتان کاری نکنید، در آینده ای نه چندان دور پشیمان خواهید شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل اینکه رقبا به چه سایت هایی پیوند می دهند، چه مقدار محتوای دارند، الگوهای پیوندی، سرفصل های استفاده شده در سایت، و بسیاری دیگر از نقاط داده به چه صورت است، کاربرد دارد.
علاوه بر این، در این مرحله خواهید توانست با تحقیق کلمات کلیدی، فهرست کلمات کلیدی مطلوب خود را طولانیتر کنید. برای انجام این تحقیق، باید از منابعی فراتر از رقبای خود و دادههای حاصل از جستجوی طبیعی استفاده کنید. برای مثال منابع و کلمات کلیدی که شما و رقبایتان هیچ کدام برایشان رتبهای به دست نیاوردهاید، میتوانند فرصتهایی اسنثنایی برای بهبود وضعیت سئو شما باشند. برای آسان کردن انجام فرآیند، توجه شما را به جریان کاری ارائه شده در پایین جلب میکنیم. در این فرآیند، فاکتورهای متعددی از جمله شناسایی رقبا، جمعآوری کلمات کلیدی بالقوه، سنجش میزان سختی کلمات کلیدی و انتخاب نهایی آنها لحاظ شده است.
بدون آنالیز رقبا نمیشود برای سئو هیچ وبسایتی برنامهریزی کرد و در سئو سایت موفق شد. به همین دلیل است که ابزارها و تحلیل در سئو به عنوان دو سرفصل اصلی در آموزش سئو سایت گنجانده شده است. SimilarWeb برای تحقیقات بازار، شناخت پرسونا و رفتار کاربران و تحلیل فروش امکانات ویژهای دارد. این ابزار برای بررسی تبلیغات رقبا و تاکتیکهای آنها برای بهرهبرداری از افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) بهنفع سئو سایتشان کاربردی است. هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان سایت، کیفیت سایت را بر اساس عملکرد وب سایت قبل از کیفیت محتوا قضاوت میکنند. بکلینکها نیز لینکهایی از سایر وبسایتها هستند که به صفحات وب شما اشاره میکنند.
از دیگر ابزارهای کاربردی برای تست سئو seo می توان به ابزار smallseotools اشاره کرد. همانطور که از نام این ابزار مشخص است، تنها برای افراد مبتدی در حوزه سئو کاربرد دارد. در واقع به کمک این ابزار نمی توانید ریز مشکلات سئو سایت را تحلیل کنید؛ بلکه می توانید یک دید کلی نسبت به سایت خود داشته باشید. البته سایت smallseotools، جزو بهترین سایت ها در زمینه تعداد ابزارهای تست سئو است. علاوه بر وب سایت های ایرانی، ابزارهای تشخیص سئو سایت خارجی زیادی نیز وجود دارند که می توانید، به منظور بررسی رتبه سئو سایت خود از آنها استفاده کنید. می توان گفت دقت این ابزارهای خارجی نسبت به سایت های ایرانی بیشتر است.
با شناخت رقبا، میتوانید بفهمید که چه کسانی در همان حوزه فعالیت میکنند و چه سایتهایی رقبای شما هستند. علاوه بر موارد اشاره شده، بخش Domain Overview ابزار Semrush حاوی گزارشهایی درباره رقبا اصلی ارگانیک، کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی ارگانیک با رتبه بالا میباشد. پس از شناسایی سایت های رقیب، به ابزاری نیاز داریم که به ما در تحلیل وضعیت سئو کمک کند. ابزارهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد؛ اما All in One SEO (یا به اختصار AIOSEO) و ابزار Semrush، دو روش رایج برای انجام این کار هستند. اما مراقب نرم افزارهای گران قیمتی باشید که بیش از حد وقت شما را می گیرند.
کلمات کلیدی اصلی ترین فاکتور سئو داخلی سایت هستند که انتخاب درست آنها می تواند نقش بسیار موثری در رتبه سایت شما داشته باشد. کلمات کلیدی هر صفحه باید با موضوع آن صفحه مرتبط بوده و سرچ نسبتا بالایی داشته باشد. در آنالیز سئو سایت، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و پر سرچ تهیه شده و سپس با توجه به رقبا، هدف شما از طراحی سایت و نیاز کاربر از آنها در صفحات مختلف استفاده می شود. در دنیای رقابتی امروز تحلیل رقبا یکی از ارکان اصلی برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی دیجیتال و سئو محسوب می شود. شناخت دقیق رقبا و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها به شما کمک می کند تا استراتژی های بهتری را پیاده سازی کنید و از فرصت های موجود برای بهبود سایت خود بهره بگیرید.
بسته به نوع، حوزه و چشمانداز کسب و کار، این تحلیل میتواند بسیار پیچیده باشد. چرا؟ زیرا عوامل و فاکتورهای بسیاری وجود دارند که در هنگام تحلیل و بررسی سئو سایت رقیب باید در نظر گرفته شوند؛ و اگر راستش را بخواهید در حال حاضر این فاکتورها، بیشتر از هر زمان دیگری هستند. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. یکی دیگر از بهترین سایت های تست سئو seo، وب سایت MOZ است که متاسفانه برای استفاده از آن باید هزینه ای را به صورت ماهانه پرداخت کنید. البته برخی از امکانات این سایت به صورت رایگان اما با محدودیت در اختیار شما خواهد بود.
Maxeo یکی از ابزارهای قدرتمند و ایرانی برای تحلیل سایت رقبا است که به طور خاص برای متخصصان سئو و مدیران وبسایتها طراحی شده است. این ابزار به شما امکان میدهد تا عملکرد سایت خود و رقبا را از نظر فنی و محتوایی بررسی کرده و استراتژیهای مؤثرتری برای بهبود سئو خود تدوین کنید. علاوه بر این، Ahrefs امکان تجزیه و تحلیل محتوای رقبا را نیز فراهم میکند. با این قابلیت میتوانید بفهمید کدام محتوای رقبا بیشترین بازدید و اشتراک را داشته و بر اساس آنها، محتوای بهتری تولید کنید که جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد. به همین ترتیب، ابزار Site Audit این پلتفرم به شما کمک میکند تا مشکلات فنی سایت خود را شناسایی و رفع کنید و با ارائه پیشنهادات مفید، به بهبود عملکرد کلی سایت بپردازید.
مخصوصاً اگر قصد شروع سئو و بهینهسازی سایت برای یک شخص یا سازمانی را دارید که چندان با فعالیتش آشنایی ندارید. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید. علاوهبر این، بهرهگیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل میکنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید. این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریعتر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد. این وب سایت با هدف ارتقا سطح دانش فنی کاربران ایرانی در حوزه تکنولوژی های جدید از جمله گوشی های موبایل ، تبلت ، دستگاه های دیجیتال راه اندازی شد.
خیلی از مشکلات سئو با نگاه به آمار و اطلاعات خود سایت حل میشود ولی یکی از مراحل تاثیرگذار در سئو خصوصا وقتی موضوع کسبوکار رقابتی باشد، تحلیل وضعیت وبسایت رقبا است. قسمتهایی از آن مانند بررسی کلمات کلیدی جدید رقبای خود باید هر ماه انجام شود تا رقابتی باقی بماند. بهطور مرتب به استراتژیهای مرتبط با سئو که رقبای شما اجرا میکنند، توجه داشته باشید. ما در قدم اول و در ابتدای فعالیت خود باید ببینیم چه رقبایی داریم و آنها چه روندی را طی میکنند. برای این منظور اول به دنبال یافتن رقبایتان باشید که روشهای پیدا کردن آنها را در بالا خدمت شما گفتیم.
طراحی بنرهای شخصیسازی شدههوش مصنوعی قادر است بنرهایی طراحی کند که متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان خاص شما باشد. این شخصیسازی میتواند باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل (Conversion Rate) شود.3. استفاده از دادههای واقعیهوش مصنوعی میتواند از دادههای واقعی برای تحلیل و پیشبینی طراحیهای مؤثر استفاده کند. این به شما این امکان را میدهد که بنرهایی بسازید که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان بگذارد.4. بهینهسازی برای تمامی دستگاههاهوش مصنوعی میتواند بنرها را برای نمایش در تمامی دستگاهها بهینهسازی کند. این یعنی بنر شما در گوشیهای هوشمند، تبلتها و دسکتاپها به بهترین نحو نمایش داده خواهد شد.نتیجهگیریهوش مصنوعی تغییرات بزرگی در دنیای طراحی بنرهای فروشگاهی ایجاد کرده است.
در واقع راه درست را پیدا کرده و در بازار رقابتی حرفی برای گفتن دارند. این رقبا همان همکاران ما هستند که به جای دوری و دشمنی با آنها باید درکنارشان قرار بگیریم با آنها تعامل کنیم، عملکردشان را تحلیل کنیم و از آنها در پیشبرد کارمان الگو بگیریم. برای این منظور راههای مختلف و ابزارهای زیادی در شناخت رقبا و بررسی عملکردشان وجود دارد. در هر کسب و کاری، کلمات کلیدی وجود دارد که سایتهای کمی در آن فعالیت میکنند. رقبای شما سایتشان را با کلمات کلیدی رایج و قدیمی بهینهسازی کردهاند، پس این فرصت در اختیار شما است که از کیورد گپ استفاده کنید و در کلماتکلیدی جدید با آنها رقابت کنید. کلمات کلیدی مثل خرید یخچال یا اجاق گاز، در این حوزه بسیار رایج و پرکاربرد هستند.
اولین قدم در تحلیل و بررسی آنالیز سئو وب سایت، شناسایی سایت های رقیب است. چون صرف تحلیل رفتار یک سایت و بیتوجهی به نوع فعالیت آن، نمیتواند به موفقیت شما کمک کند. مثلاً شاید یک سایت در زمینه فروش قطعات خودرو کار میکند و عملکرد بسیار خوبی دارد. امکانات پلاگین All in One SEO، به شما کمک میکند تا وضعیت سئوی سایتهای رقیب خود را تحلیل کنید. یعنی بفهمید که دلیل افزایش ترافیک ارگانیک این سایتها و بهبود رتبه آنها در نتایج گوگل، در چیست.
آنالیز بک لینک سایت رقیب با این ابزار به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند گوگل ترندز، می توان تحلیلی از میزان جستجوی کلمات و رقابت برای آن ها به دست آورد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین احتمال دیده شدن را دارند و در عین حال رقابت کمتری برای آن ها وجود دارد. همچنین، مهم است که کلمات کلیدی انتخابی با محتوای وب سایت شما هم راستا باشند تا اطمینان حاصل شود که ترافیک ورودی مرتبط و با کیفیت است. علاوه بر این اصولا کاربران وب سایت هایی را برای مشاهده انتخاب می کنند که در صفحه اول گوگل قرار گرفته باشند؛ بنابراین تنها راه حل برای این مسئله، بهبود وضعیت سئو سایت است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/